sobota 1. listopadu 2014

Dýně, čarodějky a upíři

Letošní halloweenské slavení jsme trochu zanedbali, skončilo to je na pečené dýni k večeři. Každopádně zbytek obyvatel naší čtvrti v čele s dětmi skutečně nezahálel. Malé čarodějky a upírky jsem potkávala už v metru cestou domů, ale pravý rej nastal teprve za setmění, kdy jsem u nás z metra vystupovala. Normálně v tuhle dobu klidná, jen dospěláky, co se vrací z práce, obležená ulice se hemžila rodiči s dětmi v převlecích. Bílé paní a strašidelní kostlivci měli většinou své malé košíčky ve tvaru dýně nebo látkové pytlíčky na sladkosti ještě prázdné, dovedu si ale představit, jak se všemožnými cukrátky ládovaly o pár hodin později. To bude zkažených zoubků... Přešla jsem ulici a klasickou zkratkou pokračovala ulicí plnou vilek a rodinných domků. Je to taková typicky anglická ulice se zděnými domečky, tedy někdy taky luxusními baráky jak kráva, nutno podotknout, zejména kouknete-li se na značku a placatost vozu zaparkovaného před oním palácem.. Každý dům má své krásné dveře (o dveřích vám mimochodem také napíšu) a pak branku na ulici. No, a včera večer se tahle tradiční ulička vypadala tradičně podle amerického halloweenského stylu. V oknech nebo na chodníčcích v zahrádkách hořely zapálené šklebící se dýně, na živých plotech visely imitace pavučin a někde ve větvích dokonce číhal umělý pavouk.
Občas se z přítmí na zahrádce linula tajemná a strašidelná hudba případně byl na dveřích zavěšený kostlivec. Některé domácnosti byly skutečně kreativní a inspirativní ve svém designu a věřím, že být dítětem, převlečenou čarodějkou nebo upírem, obešla bych všechna na strašidelná království už je proto, že to tam tak hezky halloweensky vyzdobili (a v neposlední řadě kvůli těm sladkostem, co tam dobří lidé rozdávají, že). Jak jsem tak s nákupem šla tou ulicí, kde obvykle touhle dobou potkáte jen pár dětí, co je rodiče vedou z odpoledního fotbalu nebo z návštěvy u kamaráda, to teď žilo, malé děti s rodiči, rodiče s dětmi v kočárku, skupinky starších, co už šli odvážně a drsňácky na vlastní pěst, ti všichni přebíhali křížem krážem ulicí z jedné strany na druhou a poctivě vymetaly všechny domy, kde to vypadlo, že to halloweensky za něco stojí. Uvědomila jsem si, že to je vlastně poprvé, kdy vidím slavení Halloweenu tak, jak má být, tedy tak, jak jsme se to učili, hezky děti v převlecích, "door to door", "trick or treat"...A s tou výzdobou jakou si tu dali práci. Bylo to pěkné, takové..halloweenské..a nějak se to sem hodilo, ač to tu asi není úplně emerické prostředí. K tomu všemu, jen co jsem za sebou zaklapla dveře od bytu, z otevřeného pokoje našich spolubydlících se začaly ozývat strašidelné "úúú" zvuky.. Musela jsem se pousmát a předstírala jsem, že se lekám. Na to mi dvojhlasně z pokoje odpověděli ti dva synchronním "trick or treat" !! ...Skoro mi v ten moment bylo líto, že jsem jim žádné "candies" za odměnu nekoupila.No, snad jste měli také Happy Halloween :)

Žádné komentáře:

Okomentovat