pátek 8. dubna 2016

Uuufff, pátek!

Pátek. Když člověk začne pracovat na full time, najednou to slovo začne znít tak trochu jinak, tak trochu jako "uuufff". Peprnou třešničkou je pak po týdnu totálně vyžraná lednička, která pro milovníky snídaně (zde!) neznamená nic moc jiného než výlet s batůžkem do Tesca. Dneska se poštěstilo, lednička sice vypadá uboze, ale ještě přežijem, takže se tradiční páteční vycházka na nákup odkládá. Zvlášť dneska je to docela milé, neb mě události tohoto pracovního týdne poněkud znavily. No, a tím se vlastně konečně dostávám k tomu aspoň ve zkratce popsat, co vlastně dělám. Smlouva v malé sustainability consultancy mi vypršela koncem ledna, a protože to s nějakým prodloužením vypadalo dost mlžně, poohlížela jsem se po něčem jiném a vida, klaplo to. Ozvala se mi jedna docela velká mezinárodní firma (jmenuje se Havi Global Solutions pro ty, co by si to chtěli googlit), která se zaměřuje hlavně na supply chain management a to zejména obalových materiálů. Já pracuju v sustainability "týmu" - uvozovky protože tým jsem já a můj šéf Phil - a role je zaměřená na sustainability reporting. Kromě toho se částečně podílím i na dalších projektech, hlavně díky skvělýmu šéfovi, který se snaží mě zapojit do různých věcí, takže mám spoustu příležitosí absorbovat novinky jako houba. Momentálně teda dokončujeme hlavní reporting projekt, který probíhá globálně jak v Evropě, tak v Severní Americe a APMEA (Asia, Pacific, Middle East, Australia). Moje zodpovědnost teda byla původně jen za Evropu, ale vzhledem ke komplexitě dodacího řetězce v APMEA a množství dat a dodavatelů se teď částečně pokrýváme i APMEA, což dává té práci skutečně globální rozměr. Různá časová pásma, emaily v čínštině, zdvořilostní přípony v osloveních...a tak. Celý projekt probíhá prostřednictvím online platformy, která má pro reporting období 2015 premiéru. No, a nutno říct, že co se implementace týče, byla tam mnohá škobrtnutí, jejichž výsledkem je právě to "uuufff", se kterým v pátek občas vkročím domů. Ale nestěžuju si, aspoň se nenudím. Třeba dneska jsem po telefonu ve francouzštině instruovala jednoho dodavatele, jak zadat data do toho systému. To v kontextu toho, že celý systém operuje v angličtin,ě bylo v kombinaci s faktem, že jsem francouzsky pěkně dlouho nemluvila, způsobilo, že jsem se docela zapotila. Jooo, jak si asi nozí říkáte, jak můžu něco takového dělat, když v téhle oblasti nemám žádnou zkušenost? Že to je poněkud o krok vedle od toho, co jsem studovala? Jako....jo, taky jsem si to myslela. A pořádt teda nejsem odborník na druhy papíru a složení kelímků na kafe, ale docela hodně věcí jsem se naučila a v některých ohledech se mi vlastně zdá, že se mi předchoyí zkušenosti vlastně docela hodí. Inu, ve ztkratce tedy tolik, jsem spokojená, vycházím s šéfem, kanceláře máme v krasném moderním business parku, cestování do práce mi trvá 40 - 50 minut, což na Londýn vlastně docela jde, myslím, že bych si neměla stěžovat. Protože jsem to já, tak si samozřejmě stěžuju, na zpožděný nebo zrušený vlaky a nekompetentnost některých dodavatelů a chybí mi nějaká pořádná partička lidí z práce, se kterou bychom občas mohli něco podniknout, ale co se dá dělat. Mám se fajn, je pátek, uuufff.

Žádné komentáře:

Okomentovat