neděle 28. června 2015

"Inspekce" proběhla úspěšně

Minulý týden jsme tu měli "inspekční kontrolu" z Prahy. Trvala od středy do neděle a podle výstupního i průběžného hodnocení obou "inspektorů" jsme, myslím, prošli. Dvoučlennou posádku nadšených cestovatelů jsem si vyzvedla ve středu večer na letišti a prťavou Picadilly line jsme to profrčeli až k nám, "díky" zpoždění jsme ani nemuseli přestupovat. Domů jsme se dokodrcali něco před jedenáctou, takže připravená postýlka, pár kousků ovocné buchty a čerstvě (od Honzy!!) upečeného chleba (příběh: kousek od místa, kde Honza pracuje, je polský obchůdek. Občas si tam Honza chodí kupovat svačinky, a protože je Čech, zdá se, že si ho pan prodavač oblíbil a vždycky mu šoupne něco navíc. Onehdá tak přinesl směs na pohankových chleba, takovou tu jak jí jen smícháte s vodou, droždím, necháte vykynout a pečete... Tak se, shodou okolností před příjezdem rodičů, Honza dal na pekařinu) bodly. Ráno Honza musel do práce, zatímco hosté nad mapou, průvodcem a snídaní plánovali, kde začne to londýnské sightseeing. Společně jsme pak vyrazili do Toweru, opojeni krásou korunovačních klenotů dobře střežených za obřími pancéřovými dveřmi (jak z filmu!) jsme se nadlábli u vody a odpoledne pak přes Regent´s Park prošli k Sherlockovi a pak dál do Hyde Parku, kde jsme si tak relaxačně polenošili, že už z dalšího procházení se sešlo, ještě navrch bodla zmrzka a kafíčko v kavárničce u nás u metra a pak zlatý hřeb, uchozené ťapičky vyléčí ochutnávka místních moků (pivo s čarodejnicí bylo oceněno nejvyšší hodností a dostalo se tak do druhého kola i další den!).
V pátek bychom mohli hovořit o velmi solidním chodeckém výkonu, neb od Big Benu a Parlamentu přes Westmister Abbey, Buckingham Palace (pauza na oběd) jsme to prošli dál do Soho, China town, Picadilly, Trafalgar až do Covent Garden. Ó to nás pálily večer ťapičky! Dokonce i původní plán návštěvy tradiční hospůdky se musel odložit, ale čarodejnice a cidre nezklamali, i když byli v lahvích! Pak přišla sobota (Honza: "Yeeeees!") a s ní ranní výběh a běžecká exkurze do parku (tatínek hned na začátku prohlásil, že si to nechá ujít, a vyrazil ještě na chvíli hlídat peřinu). Následovala odměna v podobě full English, která způsobila chvilkovou demobilizaci, ale po vydýchání jsme se všichni zdárně vypravili směr Borough market (jo, správně, od té doby, co jsme tam poprvé páchli, tam bereme asi všechny návštěvy..ale všem se to libí, hehe!). Cestou podél vody to chvíli vypadalo, že možná přijde deštík, ale anglické počasí jsme zdárně zahnali a zaslouženě si nacpali pupky laskominami z Borough marketu. Jo, a taky jsme koupili třešně a jahody, které byly naprosto exkluzivní! :) Na závěr jsme ještě vklouzli na chvíli do whisky obchůdku (tolik chlastu na jednom místě, no řeknu vám!) a pak to spokojení namířili zpátky na odpoledního šlofíka před návštěvou hospůdky. Procházkou jsme prokorzovali naše místní Champs-Elysées a nakonec zakotvili na doporučení u George, kde na točili asi šestnáct druhů piv a cidrů. Super atmosféra, chutné pití, milá společnost, živá diskuse, no parádička! Vykutáleli jsme se a byla už skoro tma. No, a řeknu vám, že jsem po těch dvou skleničkách cidru spala jako mimino! A protože návštěvníci se již cítili památkově vysyceni (jak někdo může jezdit na čtrnáct dní na sightseeing dovolenou a ještě mnohdy ve třiceti stupních, tomu nerozumím..), v neděli jsme po "light" verzi full English, vlastně takové half English vyrazili do přírody do Richmondu. Výlet jsme završili svačinkou a pak doma pravým indickým luxusním pokrmem, co nám mamka vykouzlila. No, a pak už to smrdělo odjezdem. Ale myslím, že jsme si to užili, akční supr víkend, inspekcí jsme prošli, paneer si domů taky odvezli, no, úspěšný výlet! Jeden z hlavních zážitků, jak se zdálo, byly projížďky metrem ("to je škoda, že už si nepojezdíme"), tak jen že se nemusíte nechávat odradit našim hrůzným vyprávěním o zažehlování a ksichtu na skle! ..No, prostě celkově super pár dní! Užili jsme si to, sranda byla (oujé, srandy kopec byl!), relax byl, sportík byl, napápli jsme se (ty třesně a jahody byly božíííí!)..co víc si přát :)

P.S. Fotky od našeho profesionálního rodinného fotografa budou!